Manschett 

– Tyylin uusi vallankumous

Manschett tarjoaa kaiken tarvittavan urbaanin miehen yksilölliseen pukeutumiseen. Valitse puku, kauluspaita, kravatti tai rusetti, taskuliina ja kalvosinnapit – ja näytä upealta. Tyyliin sopiva puku tekee miehen. DeLuxe-lehti haastatteli Manschettin
toimitusjohtajaa, Hasan Manschettia.



teksti     Juhani Nurmi
kuvat    
Manschett, Joey Palmroos

DeLuxe 4/2020



Manschett on uusi suomalainen miesten vaatebrändi, jonka perimmäinen pyrkimys on mullistaa tyylikkäiden vaatteiden ja asusteiden maailmaa Suomessa. Hienostuneet ja laadukkaista materiaaleista valmistetut puvut ovat keskeisiä elementtejä Manschettin liikefilosofiassa.

Laatuvaatteita järkihintaan

Käydessämme Manschettissa Kauppakeskus Skanssissa Turussa olemme heti vaikuttuneita. Toinen toistaan tyylikkäämpiä kenkiä, pukuja, paitoja, rusetteja ja solmioita on näyttävästi esillä liikkeessä. Rohkeat värit ja hienot materiaalit houkuttelevat tekemään lähempää tuttavuutta.

Liikkeen toimitusjohtaja Hasan Manschett, joka muutti perheineen Suomeen 9-vuotiaana Irakista, on erittäin sosiaalinen ja ystävällinen henkilö, joka ottaa jokaisen asiakkaan lämpimästi vastaan.
”Suunnitellessani Manschettista brändiä, keskeinen ajatukseni oli luoda uusi tyylivallankumous Suomeen. Myös hinnoittelu tässä segmentissä on ensisijaisen tärkeää. Oma pyrkimykseni on ollut alusta lähtien tarjota miehille tyylikkäitä ja hyvälaatuisia vaatteita järkevään hintaan.”

Skanssin liikkeessä käy tasainen kuhina 

Hasan avasi Manschettin ensimmäisen liikkeensä Turussa joulukuussa 2017. ”Yliopistonkatu oli alussa vilkas kauppapaikka. Pandemian iskettyä Suomeen viime keväänä, Turun keskusta alkoi hiljetä liikevaihdollisesti. Suljin keskustan liikkeen väliaikaisesti. Perustin uuden liikkeen tänne Skanssiin. En ole katunut valintaani.”
Näen, miten Manschettissa käy asiakkaita tasaisena virtana. ”Hyvin monenlaiset ihmiset ovat uteliaita vaatetusbrändistämme. Jos joku asiakas epäröi astua sisään tuolla ovensuussa, keksin kyllä yleensä keinon houkutella hänet sisään”, Hasan naurahtaa.



Pidän sitä aina henkilökohtaisena voittona, kun saan asiakkaan kokeilemaan jotain uutta ja poikkeavaa. 

Näen, miten Manschettissa käy asiakkaita tasaisena virtana. ”Hyvin monenlaiset ihmiset ovat uteliaita vaatetusbrändistämme. Jos joku asiakas epäröi astua sisään tuolla ovensuussa, keksin kyllä yleensä keinon houkutella hänet sisään”, Hasan naurahtaa. 


Seuraan Hasanin työskentelyä vajaan työpäivän verran. Liikkeessä käy sekä uusia asiakkaita että vakioasiakkaita. Hasan kuuntelee asiakasta herkällä korvalla. Hän myy aina mitä asiakas haluaa ja toivoo. Jos Hasan vaistoaa asiakkaan kaipaavan jotain erilaista, rautaisella ammattitaidollaan hän kehittää asiakkaalle nopeassa tahdissa aivan uudenlaisen lookin ja tyylin. 


Rohkealla kokeilulla syntyy uusi tyyli

Hasan Manschett sanoo, että uusi pukeutumistyyli syntyy parhaiten kokeilemalla ja tekemällä rohkeita valintoja. ”Jokaisella meistä on oma yksilöllinen tyylinsä. En koskaan tuputa erikoisempia värejä ja materiaaleja, jos asiakas on jyrkästi perustyyliään sotivia elementtejä vastaan.” 


Erilaisilla tyyleillä ja väreillä leikittely on kuitenkin Hasanin mukaan kaiken a ja o. ”Näistä kokeiluista syntyy lopulta tyylitaju ja parhaimmallaan asiakkaan tyylin uusi vallankumous. Hänen itsetuntonsa ja olonsa kohenevat tuntuvasti, huomatessaan miten ympäröivä maailma suhtautuu hänen eri tavalla. Uskaltaisin jopa väittää, että asiakas otetaan aiempaa vakavammin muiden toimesta.”

Hasan Manschett: ”Toivon asiakkaan viihtyvän uudessa lookissa”

Vierailuni aikana eräs hieman epävarma vakioasiakas toivoo, että Hasan muokkaa hänen tyylinsä kokonaan uusiksi. Lempeästi ja kärsivällisesti erilaisia vaatteita suosittelemalla kyseinen miesasiakas päätyy lopulta ihailemaan itseään peilin edessä. Hymyn kera. Hänellä on ruskean pikkutakin alla tyylikäs neule, kirkkaan punainen taskuliina ja design-farkut. Kirjava rusetti, modaali-sukat ja nahkalenkkarit kruunaavat tyylikkään kokonaisuuden. Kaikki nämä mies päätyy myös Hasanilta ostamaan, itsekin hieman hämmästyneenä uuden lookinsa toimivuudesta.


”Harmaa, sininen ja musta ovat pukuja ostavien miesten vakiovärit. Harva virkamiestyyppi uskaltaa poiketa niistä kovinkaan paljon. Pidän sitä aina henkilökohtaisena voittona, kun saan asiakkaan kokeilemaan jotain uutta ja poikkeavaa. Vielä palkitsevampaa on, että asiakas todella viihtyy ja voi hyvin uudessa asukokonaisuudessaan. Toivon näkeväni DeLuxe-lehden lukijoita meillä Manschettissa. Olen varma, että saamme suunniteltua asiakkaalle uuden lookin ja tyylin, jos hän niin haluaa”, sympaattinen Hasan Manschett sanoo tapaamisemme lopuksi.







Manschett 

Kauppakeskus Skanssi 

Skanssinkatu 10 

20730 Turku


044 714 1414


info@manschett.fi


www.manschett.fi

Share the page on social media
Share